lørdag den 1. juli 2017

Sommeraften i godt selskab

Da vejrmanden ændrede vejrudsigten, fra regn og rusk til flot sommervejr, måtte jeg bare ud. Ud i naturen og nyde den skønne aften, forhåbentlig i selskab med fiskehejrer.

Fiskehejren kan blive en lille meter høj og få et vingefang på mere end halvanden meter

Jeg kørte en tur ud til fjorden og trak i mit kamuflage tøj. Fandt et godt spot hvor jeg håbede fiskehejren vil komme forbi senere på aftenen. Og så satte jeg mig ellers til at vente...

I skjul i det høje græs

Jeg blev bestemt ikke snydt af vejret, det var en fantastisk aften. Lunt med en let vind og så ellers den flotteste lave aftensol. Perfekte rammer for en god aften i godt selskab.



Fiskehejrerne kom som jeg havde håbet på, bare ikke så tæt på som jeg kunne ønske. Fiskehejren er meget sky og kan spotte mennesker på lang afstand. Den er derfor svær at komme tæt på, så min taktik var at sætte mig i skjul og så håbe på at fuglen kom til mig. Den kom rimeligt tæt på og jeg fik lidt billeder, inden det flotte lys forsvandt i et pludseligt skydække.



Jeg synes det er helt fantastisk at observere hejren, når den lister rundt i det lave vand på jagt efter småfisk. Og så er det jo også en virkelig smuk og elegant fugl.



Det kan godt være at alt ikke gik op i en højere enhed her i aften, men så længe jeg kan håbe på en ny natur oplevelse og et bedre billede næste gang - så er der også en grund til at tage afsted igen.

Alle billederne i dette indlæg er taget med Nikon 200-500 f/5.6 + 1,4 teleconverter @700mm f/8

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gudesmukke fugle ved Goðafoss

Island har så mange smukke og unikke ting at byde på. Nogle af disse vidundere er vandfald og de findes her i stort tal og det ene mere fant...